Subject: Vs: Küsimus ravimite väljakirjutamise teemal
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: "Piret Reiljan" <[email-masked]>
Date: Thu, 13 Jun 2024 11:05:28 +0300

Tere!

Ravimiameti ravimiohutuse osakonna spetsialisti Katrin Kurvitsa vastused
on lisatud manusena.

Täpsemad selgitused toimeainete kohta:
Tramadool > opioid > narkootiline, kuid ei vaja narkootilist retsepti

kodeiin > opioid > narkootiliseks ei loeta kui sisaldus ühekordse ravimi
annuse kohta on maksimaalselt 100 milligrammi. Meil registreeritud
ravimites 30g või 8 mg.

Alprasolaam > bensodiasepiin > psühhotroopne

Zopikloon > bensodiasepiinisarnane ravim > psühhotroopne

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Tel 737 4140

[email-masked]

Saatja: Piret Reiljan <[email-masked]>
Saatmisaeg: kolmapäev, 12. juuni 2024 12:39
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]>
Teema: Vs: Küsimus ravimite väljakirjutamise teemal

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Lisainfoks ütlen, et eriti huvitavad mind ühe konkreetse kaasuse valguses
järgnevad toimeained:

tramadool;

zopikloon;

alprasolaam;

kodeiin.

Ja huvitab, kas ja millistel juhtudel on (nende) ravimite väljakirjutamine
lubatud telefoni teel (pikema aja jooksul), samuti kolmanda isiku
vahendusel, nt kui keegi küsib telefoni teel retsepte oma sugulasele.

Aitäh!

Tervitades

Piret

  _____

Saatja: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: esmaspäev, 10. juuni 2024 10:41
Adressaat: Piret Reiljan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: Küsimus ravimite väljakirjutamise teemal

Tere, Piret!

Aitäh päringu eest. Edastan küsimused meie spetsialistile.

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Tel 737 4140

[email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Saatja: Piret Reiljan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: esmaspäev, 10. juuni 2024 09:48
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Küsimus ravimite väljakirjutamise teemal

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kirjutan seekord uuel teemal, mis ei puuduta seda lugudesarja, mille osas
Otiga oleme suhelnud. Mul on nimelt selline küsimus, et kas ja millised
reeglid, soovitused jne eksisteerivad perearstidele narkootiliste ja
psühhotroopsete ainete väljakirjutamisel. Kõik selleteemaline huvitab,
jooksvalt saadan ilmselt ka täpsustavaid küsimusi, aga alustaks üldisest
raamistikust.

Ja kuivõrd on reeglid/suunised konkreetsete ravimite põhised? Nt kas
peaksin saatma konkreetsed toimeained, et saada infot neid puudutava
kohta?

Taust on see, et tegeleme paralleelselt ka teise lugudesarjaga oma tiimiga
ja see sari puudutab narkootikume, sh narkootilisi ja psühhotroopseid
aineid sisaldavaid ravimeid. Ajaliselt on tegemist prioriteetse ehk üpris
kiire teemaga, seega olen väga tänulik kiire tagasiside eest.

PS. Teisel teemal jõuan ka loodetavasti sel nädalal saata selle osa
lugemisest, mis meie suhtlust puudutab.

Tervitades

Piret Reiljan

Uuriva toimetuse ajakirjanik / Investigative Reporter

Delfi Meedia AS

Delfi.ee / epl.delfi.ee / Eesti Ekspress

+372 5263318